Dinsurance

   Τηλ: 210 604 6907   Fax: 210 604 6925   Κιν: 697 400 9576

   e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.  

Σύνδεση

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Ασφαλιστικα Νεα

ΑΡΧΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΝΕΑ Χαρείτε το σκάφος αναψυχής χωρίς κινδύνους και προβλήματα

Τρίτη,27 Οκτώβριος 2020

Χαρείτε το σκάφος αναψυχής χωρίς κινδύνους και προβλήματα

Αξιολόγηση Χρήστη:  / 3
ΧειρότεροΚαλύτερο 

Παρά την οικονομική κρίση που μαστίζει τον τόπο μας και τα οικονομικά-φορολογικά μέτρα που εφαρμόζονται για τον κάτοχο οποιουδήποτε είδους σκάφους αναψυχής, εξακολουθούν να είναι εκατοντάδες χιλιάδες οι απλοί άνθρωποι που συνεχίζουν να έχουν ένα «σκαφάκι», μικρό ή μεγαλύτερο, για τη χαλάρωσή τους, για τη βόλτα της οικογένειας ή τις καλοκαιρινές τους διακοπές. Είναι γεγονός βέβαια ότι τα μέτρα έχουν οδηγήσει σε παροπλισμό μεγάλο αριθμό σκαφών (όπως έγινε και με την κατάθεση των πινακίδων χιλιάδων αυτοκινήτων) και έχουν περιορίσει στο ελάχιστο την παραγωγή νέων σκαφών. 


Σε κάθε περίπτωση, όμως, πολλοί εξακολουθούν να κατέχουν ένα «σκάφος αναψυχής» και πρέπει να το ασφαλίσουν. Όχι μόνο γιατί η ασφάλιση των σκαφών αναψυχής είναι υποχρεωτική, σύμφωνα με το νόμο, από το 1999, αλλά κυρίως γιατί ένα ατύχημα στη θάλασσα μπορεί να προκαλέσει σοβαρές σωματικές βλάβες σε τρίτους και πολλές φορές να οδηγήσει σε απώλεια ζωής και τότε οι επιπτώσεις είναι δυσβάσταχτες. Δυστυχώς όμως χιλιάδες σκάφη παραμένουν ανασφάλιστα, είτε λόγω αδιαφορίας είτε λόγω οικονομίας. Πολλοί είναι αυτοί που, σκεπτόμενοι επιπόλαια, θεωρούν τα ασφάλιστρα ένα περιττό έξοδο. «Μια μικρή βόλτα κοντά στην ακτογραμμή κάνω, τι μπορεί να μου συμβεί, δεν έχω και μεγάλη μηχανή, δεν αναπτύσσω μεγάλες ταχύτητες», είναι μερικές από τις δικαιολογίες που συχνά ακούγονται. Η απάντηση είναι απλή, αν ξέραμε πότε, πού και με ποιες συνθήκες θα μας συνέβαινε ένα ατύχημα, τότε όλα θα ήταν διαφορετικά. Δεν το ξέρουμε όμως και πάντα τα ατυχήματα συμβαίνουν ξαφνικά και εκεί που δεν το περιμένουμε…

Σύμφωνα με το νόμο, στα «σκάφη αναψυχής» εντάσσονται όλα όσα έχουν μήκος άνω των 7 μέτρων, όλα τα ταχύπλοα, όπως ο ίδιος ο νόμος τα καθορίζει, καθώς επίσης και τα θαλάσσια μοτοποδήλατα, τα water jet και τα Hover Craft. Συνεπώς, σκάφος αναψυχής χαρακτηρίζεται και το φουσκωτό με τη μηχανή των 15 ίππων ή το μικρό πλαστικό σκάφος, με τη μηχανή των 30 ίππων (η αξία του οποίου, συνήθως, είναι μικρότερη από πολλά άλλα περιουσιακά στοιχεία των νοικοκυριών), όπως ακριβώς σκάφος αναψυχής χαρακτηρίζεται και το πολυτελές γιωτ των 50 μέτρων και των εκατοντάδων ίππων. Εκ των πραγμάτων δηλαδή, σε μια χώρα με τα αμέτρητα νησιά και τα χιλιάδες χιλιόμετρα παραλίας, το να κατέχει ένας πολίτης ένα «σκάφος αναψυχής», όπως το ορίζει ο νόμος, δεν αποτελεί πάντοτε πολυτέλεια. 
Υποχρεωτικές και προαιρετικές καλύψεις
Όπως και στα αυτοκίνητα, έτσι και στα σκάφη αναψυχής, υπάρχουν οι υποχρεωτικές καλύψεις και οι προαιρετικές καλύψεις. 

Υποχρεωτικές είναι οι καλύψεις αστικής ευθύνης προς τρίτους που ορίζει ο νόμος 2743/1999 και συγκεκριμένα:

• Σωματικές βλάβες έναντι τρίτων και επιβαινόντων από πρόσκρουση, σύγκρουση, ναυάγιο ή άλλη αιτία, για κεφάλαιο 300.000 ευρώ ανά ατύχημα
• Υλικές ζημίες έναντι τρίτων και επιβαινόντων, από πρόσκρουση, σύγκρουση, ναυάγιο ή άλλη αιτία, για κεφάλαιο 150.000 ευρώ ανά ατύχημα
• Υλικές ζημιές-ρύπανση. Αφορά αποκλειστικά δαπάνες καθαρισμού της θαλάσσιας περιοχής που ρυπάνθηκε, για κεφάλαιο 90.000 ευρώ ανά ατύχημα
Προαιρετικές είναι οι λοιπές καλύψεις που προστατεύουν τον πλοιοκτήτη και το ίδιο το σκάφος από πολλούς και διαφορετικούς κινδύνους. Τα σύγχρονα πολυασφαλιστήρια σκαφών αναψυχής, που προσφέρουν οι ασφαλιστικές εταιρίες, περιλαμβάνουν, υπό προϋποθέσεις βέβαια, καλύψεις, όπως:
• Ζημιών ή απώλειας του ίδιου του σκάφους, των μηχανών και του εξοπλισμού του, από θαλάσσια ατυχήματα, τυχαία γεγονότα ή φυσικές καταστροφές
• Ζημιών ή απώλειας του σκάφους, των μηχανών και του εξοπλισμού του, κατά τη φύλαξή του, στη στεριά ή στη θάλασσα και κατά την οδική μεταφορά του σκάφους.
• Ζημιών ή απώλειας προσωπικών και πρόσθετων ειδών επί του σκάφους
• Προσωπικών ατυχημάτων των επιβαινόντων του σκάφους, συμπεριλαμβανομένων του ιδιοκτήτη, του κυβερνήτη κ.λπ.
• Νομικής προστασίας, σε υποθέσεις σχετικές με το ασφαλιζόμενο σκάφος 
• Μηχανικών και λοιπών βλαβών
• Κατά κινδύνων πολέμου και απεργιών
• Κατά κινδύνων και εξόδων σχετικών με ναυάγια, σώστρα, αρωγή βοήθειας, απελευθέρωση σκάφους κ.λπ. 
• Ειδικών κινδύνων, που απορρέουν από την ισχύουσα νομοθεσία, τους κανόνες και την πρακτική της διεθνούς ναυσιπλοΐας

Δυστυχώς, το κόστος ασφάλισης αποτελεί πολλές φορές το σημαντικότερο κριτήριο για την επιλογή του προγράμματος ασφάλισης και της ασφαλιστικής εταιρείας. Αυτό όμως είναι λάθος γιατί, ειδικά στην ασφάλιση σκαφών, μια σοβαρή και φερέγγυα ασφαλιστική εταιρεία, με πολύχρονη εξειδίκευση στην ασφάλιση σκαφών και έμπειρα στελέχη, πρέπει να αποτελεί το βασικό κριτήριο επιλογής και όχι το κόστος ασφάλισης. Άλλωστε, το τελικό κόστος ασφάλισης δεν είναι τόσο υψηλό όσο πολλοί νομίζουν.

Προϋποθέσεις ασφάλισης

Το σκάφος αναψυχής που πρόκειται να ασφαλιστεί πρέπει να είναι αξιόπλοο, σωστά συντηρημένο και να διαθέτει τα έγγραφα που προβλέπει ο νόμος. Στη συνέχεια συμπληρώνεται από τον ιδιοκτήτη μια τυποποιημένη, σχεδόν όμοια για όλες τις εταιρείες, αίτηση ασφάλισης, που συνήθως περιλαμβάνει τα εξής απαραίτητα στοιχεία:
• Ονοματεπώνυμο, ηλικία και εμπειρία του ασφαλιζομένου
• Όνομα σκάφους και αριθμός λεμβολογίου/νηολογίου
• Μήκος, μάρκα και τύπος του ασφαλιζόμενου σκάφους
• Υλικό και έτος κατασκευής του σκάφους
• Μάρκα μηχανής, τύπος και έτος κατασκευής
• Ιπποδύναμη μηχανής, καύσιμο και μέγιστη ταχύτητα
• Αναλυτικές αξίες για σκάφος, μηχανή, εξοπλισμό και ρυμούλκα
• Περίοδος χρήσης
• Χώροι ελλιμενισμού και/ή φύλαξης
• Πυροσβεστικά και λοιπά μέσα προστασίας
• Ιστορικό ζημιών

Τα πιο πάνω στοιχεία μπορεί να διαφοροποιούνται ανάλογα και με το εύρος των καλύψεων που επιθυμεί ο πελάτης. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα να ασφαλιστεί ένα σκάφος αναψυχής για τη συγκεκριμένη περίοδο που χρησιμοποιείται από τον κάτοχό του, για παράδειγμα για 6μήνες (π.χ. από το Μάϊο μέχρι τον Οκτώβριο) ή για 3 μήνες ή και λιγότερο, τα ασφάλιστρα όμως δεν μειώνονται αναλογικά. 
Μεγάλη προσοχή πρέπει να δίνεται σε σημαντικές λεπτομέρειες, όπως π.χ. αν από το σκάφος θα σύρονται σκιέρ ή θαλάσσια παιχνίδια, ώστε να είναι καλυμμένα και τυχόν ατυχήματα που θα προκληθούν από τους σκιέρ ή τα συρόμενα. Αν δεν καταγραφούν οι λεπτομέρειες αυτές στην αίτηση ασφάλισης, τότε συνήθως εξαιρούνται και δεν υπάρχει κάλυψη, με ολέθριες επιπτώσεις σε περίπτωση ατυχήματο

Βρειτε μας

Επικοινωνήστε μαζί μας στο  Facebook, Twitter και στο Youtube..

FacebookTwitterYoutube